Facebook | 4 důvody, proč klesá organický dosah

„Bez peněz na Facebook nelez!“ hlásí nejeden článek týkající se organického dosahu příspěvků na této sociální síti. To, že organický dosah stále klesá, není žádná novinka – jak říká klasik: „Dobře už bylo.“ Různé statistiky uvádějí, že vaše příspěvky aktuálně vidí cca 6 % vašich fanoušků. Důvodů je hned několik a my vám dnes stručně povíme o těch nejzásadnějších.

Rostoucí počet stránek, které publikují obsah

Zkrátka a dobře, počet příspěvků roste mnohem rychleji než počet uživatelů, a tak se boj o získání prostoru v newsfeedu uživatelů stupňuje.

Změny v algoritmu Facebooku

Cílem Facebooku je, aby lidé viděli více obsahu od svých přátel než komerčních příspěvků, které tvoří stránky.

Větší váha takzvaných meaningful interactions

Interakce, které uživatelé provádějí s příspěvky, se dělí na dva druhy – aktivní (například komentáře a sdílení) a pasivní (například like nebo kliknutí na příspěvek). Facebook upřednostňuje ty aktivní, nazývá je právě meaningful interactions. Zde najdete přehled interakcí a jejich bližší popis. Samotný like už tedy nemá takovou váhu, větší organický dosah získáte, když se pod vaším příspěvkem rozjede diskuse mezi uživateli.

Změna způsobu měření dosahu

V roce 2018 Facebook změnil způsob, jak vypočítává organický dosah. Dříve stačilo, že se příspěvek objevil v newsfeedu uživatele, nemuselo ani dojít k reálnému zhlédnutí. Nově se dosah započte až poté, co se příspěvek objeví na obrazovce uživatele. Pro vysvětlení: Příspěvek může být v newsfeedu, ale vy ho nemusíte vidět, protože jste Facebook opustili dříve, než jste se k němu dostali. Zde je bližší vysvětlení změny způsobu měření.

Ale nevěšte hlavu, pokud správně pracujete se svým obsahem a vaší komunitou fanoušků, pořád se dostanete na pěkná čísla. Navíc je tady stále placená reklama, která umí být cenným pomocníkem a i při nízkých investicích můžete v kombinaci s atraktivním obsahem oslovit široké publikum vašich potenciálních zákazníků. Mrkněte na naši případovou studii Jak oslovit 200 000 lidí za „pár stovek“ a 10 minut času a dozvíte se více.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *