Jak oslovit 200 000 lidí za „pár stovek“ a 10 minut času

Jednoho odpoledne roku 2017 jsme začali pracovat se společností Víno & Destiláty. V té době měla její stránka necelé 2 000 fanoušků. Naším cílem bylo vytvořit obsahové téma, které bude rezonovat s cílovým publikem a pomůže nám oslovit co nejvíce lidí s co nejnižšími náklady. Potřebovali jsme zkrátka najít způsob, jak tvořit příspěvky, které nebudou náročné na tvorbu a zároveň budou pro lidi dostatečně atraktivní. Rozpočet na reklamu byl v řádu jednotek tisíc korun na měsíc. Naší největší zbraní se stalo víno. Tím nemyslím víno ve sklenici, ale víno jako prostředek komunikace – víno přece mají rádi „skoro všichni“. 

Výsledkem byl seriál (Ne)vinná moudra. Jeho pilotní díl musela být pecka, a tak jsme spojili dvě věci, z nichž jednu naši fanoušci nesnášejí a druhou milují – pondělí a sklenici vína. A vznikl jeden z nejúspěšnějších příspěvků (z pohledu dosahu a počtu interakcí) v dějinách Dvou Mluvčích.

Sečteno a podtrženo:

 

Dosah: 205 610 lidí

Interakce celkem: 8 299

Reakce: 6 885

Komentáře: 555

Sdílení: 872

Rozpočet na reklamu: 500 Kč

Časová náročnost na tvorbu příspěvku + reklama: 10 minut a 3 sekundy

 

Hned po zveřejnění příspěvku se strhla lavina interakcí a dosah raketově rostl. Následně se z (Ne)vinných mouder stal velmi úspěšný seriál, který sklízí plody dodnes. 

Shrnutí

Ukázali jsme si krátký příběh o tom, jak se dá vytvořit příspěvek, který bez většího rozpočtu na tvorbu a propagaci osloví statisíce lidí. Je potřeba připomenout, že nejde o to střílet od pasu „random“ nápady a čekat na zázrak. Velmi důležitá je tady znalost publika. Když víte, co vaši fanoušci a potenciální zákazníci rádi vidí ve svém newsfeedu, stačí už jen špetka kreativity, dobré načasování a správně nastavené cílení reklamy.

Pro pořádek si ještě shrňme důvody, proč tento post a po něm následující obsahový seriál má takový úspěch už téměř dva roky.

  1. Pondělí – slovo, které s cílovým publikem zaručeně rezonuje.
  2. Jednoduchá grafika – hlavní myšlenka je čitelná a jasná na první pohled.
  3. Víno – produkt, který lidé všeobecně mají rádi a vnímají velmi pozitivně.
  4. Engagement – záplava interakcí rapidně snížila CPM u reklam a podpořila organický dosah.
  5. Sdílení – téměř 900 sdílení nám otevřelo dveře do nových newsfeedů i bez placené reklamy.
  6. Nastavení reklamy – reklama běžela vždy v pondělí ráno a v průběhu dne, tedy přesně v dobu, kdy naši fanoušci nejvíce cítili „pondělní deku“.
  7. Citáty + víno – citáty jsou na sociálních sítích velmi oblíbený typ obsahu. Ať už se jedná o motivační citáty, parodii na motivační citáty nebo třeba výroky slavných lidí, je to zkrátka obsah, který je lidmi oblíbený. Tyto dvě věci jsme spojili a výsledky na sebe nenechaly dlouho čekat.

 

Přínos pro klienta

Díky úspěchu (Ne)vinných citátů se mnohonásobně zvýšil organický dosah všech příspěvků stránky. Před jejich zavedením byl průměrný organický dosah stránky v řádech nižších jednotek stovek lidí, po zavedení se více než desetkrát zvýšil. Tím nám vznikl úplně nový prostor pro komunikaci produktů, podporu prodejen, vinařů a komunikaci dalších aktivit firmy Víno & Destiláty.

Dalším velkým přínosem jsou i nižší náklady na reklamu. Pokud propagujete příspěvky, na které uživatelé Facebooku aktivně a kladně reagují, cena reklamy se rapidně snižuje. Pro představu – CPM (Ne)vinných citátů se pohybuje okolo 15–20 Kč a cost per engagement okolo 0,2 Kč.

 

Disclaimer

Komunikace nesmí stát na jednom seriálu, je důležité udržet pestrost. V opačném případě by se raketový start proměnil ve strmý pád. Střídat se musí jak obsahová témata, tak formáty. V případě stránky Víno & Destiláty pracujeme dále s obsahem týkajícím se jednotlivých vín, vinařů, historie vína, aktivit obecně spojovaných s vínem, jako je četba, trávení času s přáteli, romantické večeře apod. Co se týče formátů, zaměřujeme se hlavně na vlastní produkci fotografií a videí. 

Mrkněte na pár dalších postů z naší social media vinárny. Pokud vás zajímá, jak přemýšlíme nad obsahem, jak probíhají kreativní meetingy nebo jak tvoříme obsahovou strategii, pojďme se o tom pobavit u kávy, nebo… třeba vína. 🙂

 

Inspirujeme

Motivujeme

Děláme svět lepším místem

 

A naši fanoušci to umějí ocenit. 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *