Jak zvýšit organický dosah příspěvků na Facebooku

Na schůzkách, konzultacích, školeních, konferencích a podobně často slyšíme, že Facebook už není to, co býval. Organický dosah klesá, lidé už nereagují tak aktivně jako dřív, investice (času i peněz) se zvyšují. Dělat pořád to samé a očekávat stejně dobré nebo dokonce lepší výsledky může snad jen blázen. A to vy určitě nejste. Proto jsem sepsal pár tipů a malých inovací, jak zvýšit dosah vašich příspěvků na Facebooku.

1. Dejte svým fanouškům něco, co jinde nenajdou

Publikovat unikátní obsah je náročné, ale účinné. Nemusíte být kreativní génius, začněte s tím, co už někdo vymyslel. Udělejte si malý průzkum stránek, které sledují vaši potenciální zákazníci (může jít i o stránky vašich konkurentů). Zmapujte si jejich příspěvky a zkuste najít něco, co oni nemají a vy byste mít mohli. Pročtěte si komentáře pod posty a zjistěte, na co lidi reagují, ať už pozitivně nebo negativně. Unikátnost příspěvku může být v jeho myšlence, grafickém zpracování nebo například textaci. 

Pokud se fanouškům trefíte do noty, odmění vás cennými interakcemi a díky těm dosah hezky poroste.

Příklad příspěvku, který měl na Facebooku vysoký dosah.

 

2. Zveřejňujte příspěvky v době, kdy jsou vaši fanoušci aktivní

Nejlepší den a čas pro zveřejnění příspěvků se nedá určit pro všechno stejně. U každé stránky to bude trošku jiné. Pokud příspěvek zveřejníte ve chvíli, kdy téměř nikdo z vašeho publika není online, těžko se u dosahu dočkáte vysokých čísel.  Data najdete na stránce v části „Přehledy“ (Insights).

Screenshot z Business Manageru pro ukázku zobrazení doby, kdy jsou fanoušci online.

3. Publikujte pravidelně a držte notu

Pro rozvoj vztahu s publikem je důležité být konzistentní. A to se týká jak frekvence zveřejňování příspěvků, tak stylu komunikace. Příspěvky by neměly být ve stylu „každý pes jiná ves“. Vytvořte si mediální plán, který vám pomůže dodržet pravidelnost i styl obsahu. Jednoduchý mediální plán může obsahovat:

  • obsahová témata,
  • styl komunikace,
  • den a čas zveřejnění příspěvků,
  • formáty obsahu.

4. Chcete interakce? Tak si o ně řekněte!

Tohle je jednoduché pravidlo, které může přinést stovky až tisíce interakcí u vašich příspěvků. A přitom stačí jenom jednoduchá výzva k akci. Kromě reakcí, komentářů a sdílení můžete získat i fotografie, které se můžou hodit pro další komunikaci. Základem je ale vztah s vašimi fanoušky a podoba komunikace obecně. Pokud jste nikdy nezískali ani komentář, výzva k akci vás najednou z bídy nevytrhne. Komentář nebo sdílení jsou dnes velice cenné komodity a lidi se s nimi naučili šetřit. Aby výzva k akci přinesla kýžený efekt, musíte si fanoušky nejprve trošku předehřát. Tím myslím dávat jim obsah, který je zajímá a má nějakou přidanou hodnotu, komunikovat s nimi, poctivě odpovídat na zprávy a komentáře a čas od času publikovat nějakou jejich fotku, abyste ukázali, že vám na nich záleží. Záleží, že jo?

Screenshot příspěvku, který měl vysoký dosah i počet interakcí.

U tohoto příspěvku jsme kromě organického dosahu více než 30 000 lidí získali také 1 252 reakcí, 201 komentářů, 27 sdílení, a co více – přes 100 fotografií! A to vše i bez použití placené reklamy.

Podobný text můžeme vidět na hromadě stránek a často je to jen zoufalá prosba o interakce. Když je váš vztah s fanoušky plytký, nemůžete čekat hromadu odpovědí. Jak už jsem psal výše, záleží na komunikaci celkově a ne jen na jednom postu. Ale pokud máte s fanoušky vřelý vztah, výzva k akci je velmi účinným prostředkem pro jejich aktivaci.

5. Zvyšte dosah použitím placených reklam

Jedním ze způsobů, jak se dostat k novým potenciálním zákazníkům, je placená reklama. Nejde jenom o to „nasypat“ do příspěvků peníze, aby je vidělo co nejvíce lidí. To může být pro jeho dosah dokonce kontraproduktivní. Reklamu byste měli cílit tak, abyste svůj příspěvek ukázali těm pravým lidem, kteří vás odmění svými interakcemi. Ty pak povedou ke zvýšení dosahu. Nemusí se jednat o závratné částky, správně vynaložených 500 korun v kombinaci s atraktivním obsahem dokáže kouzla. Více se dozvíte v článku Jak oslovit 200 000 lidí za „pár stovek“ a 10 minut času

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *